Welkom op de site van Economie Leer Kracht.
Hier vind je GRATIS hulp bij economie van VMBO tot HBO. Van docenten voor studenten en docenten.

Marketing

icon Download convenience-good_shopping_good_specialty-good_unsought-good

Copeland/ Mc Carthy: indeling naar koopgedrag

- Convenience goods:

“zonder na te denken of enige inspanning” gekocht. (impulsgoederen) meestal producten met een lage waarde per eenheid

* stapelgoederen (dagelijks gebruik)

* impulsgoederen: bijvoorbeeld wachten bij kassa en snoep kopen

* emergency goederen: je hebt honger en koopt snel een snack

- Shopping goods:

Producten worden gekocht na een duidelijk en bewust onderzoek. (bijvoorbeeld kleding)

- Specialty goods:

Een consument doet zeer veel moeite voor dit product, bijvoorbeeld voor een bepaalde parfum naar Parijs.

- Unsought goods: consumenten weten nog niet van het bestaan af van het product, er bestaan ook regular unsought goods. Hiervan kent men wel het bestaan maar, deze goederen wenst men nog niet.

Videouitleg/screencast:
Je kunt het ook full screen bekijken door op te drukken en aparte onderwerpen bekijken door bij de inhoudsopgave op het onderwerp te klikken.



Joomla template made by HeJian